Wednesday 12 December 2012

Cuti Oh Cuti

Salam' Alaykum :)


Rasa awkwardnya bila lama dah tak update blog nieh -,-. Apa-apa pun sementara ada masa boley lah update sikit-sikit. Kadang-kadang ada idea nk update tapi sekarang takde idea nk update. huhu

....
Guys.. ?
macam mana dengan cuti sekolah korang ? hopefully korang sihat k ? Alhamdulillah bagi aku sebab takde apa-apa yang berlaku sepanjang cuti nieh.. Erm.. Mesti sekarang dah ada plan nak persiapan for tahun depan. Siap ada yang beli beg sekolah lagi tuhh-,- haha. Somethings like that, right ?

After balik dari Miri, aku memang boring dudok kat rumah. Kalau nk jalan-jalan pun takde duit. Aku memng dah pokai sekarang. haha *bukan nk mintak sedekah kt sini. Haha, saja nak bgitau. Aku cuti nieh memang banyak benda nak dibuat tapi kadang-kadang apa yang dibuat tuhhh langsung tak dikenan di hati. Huhh, ada yang berjanji nak balik rumah tapi tak balik balik. Bagi aku sekarang masa sekolah and masa cuti ni sama jer. Takde yang special bagi aku. Sunyi memanjang tapi tu lahhh nasib ada si Kechik Yaya yang selalu datang kat rumah ni. Alih-alih bila ada kawan kira dapat merangkap jawatan sebagai babysitter. Dialah teman bergurau. Dialah juga teman bila bergaduh. aduhaiiiii..

*Yaya minat Snap-snap jgak tau !

*hooo Chakkk~!
Inilah kerja aku setiap hari. Tak best dan tak jgak boring. By the way, inilah hidup aku bila takde orang dirumah dan aku rasa aku harus sedar lama dahulu. Kesian kau Eiydah ! Hambikk kauuuu~ Bersyukur lah wahai Eiydah ! Aku sedar ini ujian dari Allah S.W.T where Allah nak uji kita. Ingatlah, ujian tak pernah sunyi ia sentiasa ada sama kita sedar ataupun tidak sedar. InsyaAllah, Semoga aku dapat hadapi semua ini.


SUNYI !!!!




Imam Ghazali pernah menuliskan, "ketika kau kesepian jangan kau katakan aku sunyi... tetapi katakan pada diri, di sisiku sentiasa ada Pemerhati!"

From Queen Of Heart...
-eiydah khalidah-

No comments:

Post a Comment