Saturday 12 May 2012

sayang...

bismillahirrahmannirrahimm...
Assalamualaikum w.b.t..
hurmm.. nk cta pasal apa hari ni erk? hurm.. hari ini sememang nya bosan.. :(,
actually, hari ini aku sedih sangt2.. aku pun tak tahu apa yang menyebabkan aku rasa mcm nih.. rasa nk ngis pun ada.. nk luah pun, tak tahu nk luah kt siapa.. alamat nya, kt BLOG lah yerr.. huhu,

kekadang dengan  KEHILANGAN barulah kita sedar bahawa kita memang menyayangi nya.. , kita hargai dia, walau dalam apa jua keadaan sekalipun..

Kasih sayang umpama air.Tanpa air,kita akan kehausan.
Kasih sayang umpama udara.Tanpa udara,sesaklah nafas.
Kasih sayang umpama mentari.Tanpa mentari,tiadalah cahaya.
Kasih sayang umpama bulan.Tanpa bulan,tiadalah seri.
Namun dalam kesibukan manusia bekerja,sibuk mencari wang,sibuk meningkatkan prestasi diri,sibuk memuja minat sehingga ada yang mengabaikan nilai kasih sayang di dalam kehidupan.

aku pun tak tahu apa perasaan aku sekarang nihh.. ada seorang lelaki nihh, declared kn perasaan dia kat aku,  sejujurnya aku kata tidak kepada COUPLE. aku serba salah, aku nk kata tidak kt dia pun.. aku takut.. aku rasa aku tak mampu mcm org lain yang mampu bercinta dengan jarak jauh.. bkn stakat tu je, mampu ke aku nk percaya lelaki mcm tu?  sekarang nihh.. aku tak layan hp ku, aku tak layan dia bila, text or called aku, cruel right? but, itu lah realiti nya, aku masih muda... aku perlu banyak belajar.. kita hanya mampu merancang tapi Allah S.W.T yang menentukan segalanya. aku percaya, dan akan terus percaya Allah S.W.T akan merancang yang lebih baik daripada apa yang kita rancang... 

 aku menonton sebuah reality show kt tv sebentar tadi...

ustaz tu kata..

perempuan nihh, senang jer nk masuk syurga asalkan dia tepati 4 kriteria ini. yang pertama nya ialah SOLAT, keduanya..MENUTUP AURAT, ketiganya..BERPUASA , n lastly MENGHORMATI IBI BAPA SERTA SUAMI..

 persoalannya, mampukah aku menepati semua kriteria itu? InsyaAllah,  cita-cita ku juga adlah ingin menjadi muslimah... amin, mohon diperkenan kan... 

 thats all for today, have a nice day dear... 

jazzakumullah khoiron katsiron ~

No comments:

Post a Comment