Tuesday 4 December 2012

I Need My Spirit Again.

Assalamualaikum w.b.t

Before Cikgu-cikgu lepaskan kita sebelum cuti panjang sekolah, aku pasti dan yakin mesti cikgu mesti masih ingatkan kita walaupun cuti kita mesti kena belajar. Cuti-cuti gak, study jgn lupa. *sigh
Kadang-ladang terdetik jugak dalam hati malas belajar tapi kalau difikirkan semula, ditilik semula.. buat apa kita hidup kalau kita tak belajar.. kita lahir-lahir je kat dunia, kita terus belajar, kita belajar mengenal ayah, mak, abang, akak and so on. So, belajar ni sangat sinonim dengan kehidupan kita. Kita jangan lupa mencari ilmu juga adalah tuntutan agama kita. Agama yang terindah, Agama Islam.

Dah hampir 2 minggu kepala aku ligat berpusing bagaimana nak start study. Kenapa ? Sebab sekarang dah bulan 12, dan tak lama lagi kena tukar kalendar baru. Dari 2012 ke 2013... Alahaiii.. pejam celik pejam celik dah nak kena beli kalendar baru. hihi.. Kalau difikir- fikirkan next year ialah tahun penentuan hidup, aku percaya semua orang nak berjaya cuma langkah atau pilihan je yang menyebabkan kita kecundang. i try very hard untuk cari kekuatan, semangat sebagai seorang pelajar, semangat seorang hamba, semangat seorang anak yang terlalu rindukan kejayaan. Telah lama ku pendam dan aku gagal buktikan pada PMR aku. Aku nangis dimalam hari, Aku malas nak layan orang. Aku ego sebab kegagalan aku. Aku bodoh sebab tak terima kenyataan yang aku gagal. Now, Ya Allah, aku perlukan semangat itu lagi. Semangat seorang yang terlalu rindukan kejayaan.

Aku ingin pecah rekod keluarga. Itu impian aku. Aku ingin lakar sejarah ku sendiri. Itu janji pada diriku sendiri. Cuma aku sekarang tak tahu nak mula macam mana. Aku tak nak tengok kawan-kawan aku berjaya then aku je yang tersungkur. Aku tak sanggup !

Again.. Again..Again.. AND Again.. ! I Need My Spirit AGAIN !

Aku harap aku dapat semangat menuntut ilmu seterusnya sentiasa beristiqamah dalam menuntut ilmu. Aku ambik kisah lalu dan jadikan ia sebagai pengjaran hidup. Bukan mudah nak gapai kejayaan tetapi semuanya tidak mustahil jika kita sentiasa berusaha. InsyaAllah. Mom, Dad, i love both of you. Eiydah nak berjaya. Doakan Eiydah. :)

From Queen Of Heart..
-eiydah khalidah-

No comments:

Post a Comment