Tuesday 23 October 2012

OMG ! Aku bukan " Minah Rempit "

Assalamualaikum..

Hari ini aku nak share tentang pengalaman pertama pergi sekolah sesi pagi dengan Moto Appa aku. huhu..
Apa yang terjadi hari ini ialah masa aku rushing ke sekolah dan masa aku kena sampai awal, masa tuu jgak laaa bas sekolah tu tak tidak menjalankan tugas nya sebagai bas. huh.. Arghhh ! nasib tak terlewat sampai ke sekolah. Before masa tu, aku tengah tunggu bas kat stesen bas tapi bukan stesen sebenarnya, tapi kedaiii.. memang banyak student akan tunggu bas situ. Dalam tengah duduk berkhayal termenung segala, aku pon tak sedar yang bas tu tak jugak bergerak. Aku mati-mati fikir yang aku akan ditinggal bas tapi memang.. memang tu tinggalakan aku sebab aku yang ketinggalan masa dan buang masa tunggu bas yang langsung tak gerak-gerak.. *nampak sangat tak ambik peduli. hihi
Bila aku perasan yang bas tu tak gerak-gerak, aku pon bangun dari tempat duduk then aku terjengok-jengok ke hulu dan ke hilir semata-mata nak tengok masih ada ke student yang tinggal.. fuhhhh~
Rupana ramai lagi... then aku pon ternampak kelibat kawan aku. Shazlin. tapi aku panggil dia Alin jerrr... nama manja dia lah tuhh~
Aku berjalan menuju ke arah Alin yang tinggi lampai.. *kutuk orang tapi tak sedar diri sendiri
Masa tuhh, aku pun tengah ikhtiar nak cari transport untuk pergi ke sekolah..  then aku teringat kat motor Appa aku, nasib baik ada motor ! kalau tidak mesti aku secara rasminya meraih kejayaan dan kegembiraan yang teramat sebab ponteng sekolah atas alasan takda transport. huahuahua Rasa-rasanya alasan tu boleh pakai tak? whatever the loser lahh.. lepas tu, aku dan Alin memang rushing gila ke rumah aku balik semata-mata nak ambik motor dan alhamdulillah minyak dalam motor tu pun full so, tak yah menbazir duit beli minyak.. hihi (Selamat duit akuuu~)

* ATAS MOTOR

Aku dan Alin cool, slamber badak jer bawa motor ke sekolah. Bagi aku memang pelik plus plus sebab nie lah kenangan paling lucu dan kali pertama aku bawa motor ke sekolah pada sesi pagi. Apa-apa jer lah ko Eiydah.. Pada masa tu kami berdua memang bergantung pada nasib dan takdir. Kita manusia memang tak leh nak lari dari Allah. Apa yang dirancang oleh Allah pada kita itulah  rancangan yang terbaik untuk kita.

* DEPAN SEKOLAH

"Aiyooo.. banyak berani korang bawa motor, dah lah perempuan, nak jadi minah rempit ke? "  Dalam hati kata gila lah korang aku bawa motor pun takut- takut bukan nak bawa motor saja jer nak menunjuk.. Allah jer tahu perasaan aku. Tangan, badan and semua lah sejok jerr.. SEBAB !

TAKUT SAMPAI LEWAT !!

# Memang syukur sangat-sangat, evan memang dah mati akal sebab takda transport, takut sampai lewat, takut kena marah cikgu lagiiii.. adohaiiii !
Btw, sebenarnya perut aku dan dondang dondeng sebab nak mintak kena isi.. sampai sini sajalah k.. 
   bye..bye..


From Queen Of Heart...
- eiydah khalidah -

No comments:

Post a Comment